Printre factorii catalizatori ai unui start-up se numără teritoriul online din spatele acestuia, de la pagina de internet până la integrarea cu alte rețele sociale. Ca în cazul altor produse, costurile de dezvoltare a unui site web au suferit modificări semnificative de-a lungul vremii. Față de a doua jumătate a anilor ‘90, când internetul era inovația tehnologică de urmat, costurile au scăzut treptat în paralel cu apariția soluțiilor de proiectare user-friendly, ușor de administrat chiar și de către cei mai puțin îndemânatici în ale programării (a se vedea interfețele de tip blog). De altfel, programarea bazată pe cod a fost înlocuită de interfețe mai simple, axate pe imagine, permițându-se democratizarea prezenței online printr-un accces mai facil și mai rapid. Cine nu are pretenția unei pagini de internet foarte interactive și cu multe funcționalități se poate bucura, relativ ușor și ieftin, de un website propriu, un beneficiu pregnant pentru start-up-uri, ale căror investiții inițiale și costuri de operare sunt recunoscute a se situa la un nivel ridicat.
Un impact cel puțin la fel de puternic l-au avut pentru start-up-uri și platformele social media, care au redus considerabil costurile comunicării de marketing. De unde ar fi trebuit să își calculeze cheltuieli însemnate cu metodele tradiționale de comunicare, antreprenorul deține, în Facebook et co., o pleiadă întreagă de ambasadori ai brandului care să îl ajute în relațiile publice. Brandul start-up-ului poate fi conturat chiar și cu minime cheltuieli, fiind nevoie doar de persoana ori de echipa creativă care să formuleze textele ori mesajele ce ulterior pot fi transmise fără dificultăți prin intermediul rețelele sociale. Și toate acestea cu un grad ridicat de interactivitate, ceea ce, implicit, permite conectarea cu potențialii clienți, nemaifiind vorba doar despre un mesaj de marketing transmis dinspre brand înspre piață, ci despre o comunicare bilaterală, gată să îmboldească reputația start-up-ului.
Nu în ultimul, social media este o adăugire (încă) tânără la spațiul civic, iar start-up-urile sunt asociate, prin definiție, cu noul, cu inovația, cu spiritul liber și avântul, adesea chiar și cu rebeliunea, astfel încât cele două par să se completeze cum nu se poate mai bine, de unde și câteva direcții de acțiune în ceea ce privește comunicarea online: punerea în lumină a start-up-ului, prin găsirea acelui atribut unic de diferențiere care să fie prezentat urmăritorilor; implicarea activă în comunicarea cu utilizatorii în locul unei simple trimiteri a mesajului fără a mai aștepta răspuns; identificarea ritmului optimal de comunicare și nu doar construirea unor platforme ale brandului care apoi să rămână statice din cauza lipsei de actualizări care să permită publicului să preimească conținut relevant referitor la start-up-ul pe care au decis să îl urmărească.
Categories:
Tags:
No responses yet