În luna ianuarie am discutat cu Marius Ionescu, student la Facultatea de Management din cadrul Academiei de Studii Economice din București și fondator al Maryon Pro Velo, un magazin online care comercializează atât piese și accesorii de bicicletă, cât și biciclete. Marius a mizat pe dezvoltarea comerțului electronic și pe adaptarea pieței românești la tendințele occidentale, printre care utilizarea bicicletei ca mijloc de transport. Din combinarea celor două s-a născut o afacere care, chiar dacă a avut provocările sale la început, se află acum, în opinia lui Marius, pe drumul cel bun. Vă invităm, în continuare, să citiți interviul complet.

 

SAS: De unde ideea de produse de ciclism? A fost doar o motivație de business sau este și o pasiune de-a ta? Ești și practicant activ?

Marius: Practic ciclismul, dar nu pot spune că este o pasiune. Am văzut o oportunitate în piață și am acționat.

De ce antreprenoriat?

Niciodată nu m-am văzut angajat undeva. Am multe idei și prefer să pun în practică propriile concepte în detrimentul muncii pentru ideile altora. Am avut o dorință foarte puternică de a crea ceva. Nu știam exact ce, dar voiam să fie folosit de cât mai mulți oameni și să-mi validez ideea că pot face asta, iar prin Maryon mi-am atins acest scop, și chiar mai mult, deoarece mi-am dat seama că pot să fiu creator de produse.

Te-ai îndreptat către o piață specializată, aflată în creștere în România, și în care pasiunea joacă un rol important. Cât de importantă este pasiunea în business-ul tău?

Din punctul meu de vedere, pasiunea joacă unul din cele mai importante roluri într-un business. Apar multe probleme la care trebuie să te adaptezi rapid. Poți munci și 16 ore pe zi, iar dacă nu ești cu adevărat pasionat, nu poți rezista. Există o graniță foarte subțire între emoție și rațiune, iar dacă nu vei putea să gestionezi acest aspect, vei lua multe decizii neinspirate.

Care a fost misiunea pe care ai avut-o când ai lansat Maryon Pro Velo?

De la bun început misiunea a fost să aducem în fața clienților un magazin online simplu, ușor de utilizat, cu o gamă foarte variată de produse la un preț cât mai mic. La început ne-a fost greu să avem grijă de toate aceste aspecte, dar acum cred că suntem pe drumul cel bun.

Care au fost cele mai mari provocări la început de drum în antreprenoriat?

În fiecare zi apare o nouă problemă. Trebuie să te adaptezi rapid și să fii flexibil. Nici dacă ai vrea să te pregătești pentru asta nu ai putea să o faci pentru că intervin diverse variabile: piața este într-o continuă schimbare, tehnologia evoluează foarte rapid etc.

Ai simțit vreo rezistență din partea industriei ca tânăr antreprenor?

La început am simțit pentru că nici eu nu știam exact ce să cer de la parteneri, furnizori, mentori etc. În timp am învățat și mi-am dat seama că ei vor lucra cu mine doar dacă voi demonstra că sunt serios și responsabil.

Care este rolul viziunii în antreprenoriat?

Viziunea este una din cele mai importante abilități ale unui antreprenor. Maryon pe asta s-a bazat, pe o viziune clară. Am știut că piața de e-commerce o să se dezvolte vertiginos în România și am mizat pe faptul că obiceiurile din vest vor veni și la noi, cum ar fi mersul la job sau la cumpărături pe bicicletă.

Ce avantaje disting Maryon Pro Velo de alte business-uri de profil?

Ne diferențiem în multe feluri. De customer service se ocupă cineva foarte pasionat de ciclism și înțelege exact problemele clientului, oferim puncte de recompensă prin care îți poți achiziționa produse, îți poți personaliza bicicleta în functie de culoare, iar funcția de care sunt cel mai mândru este un configurator de roți. Îți dă posibilitatea de a-ți creea singur produsul în funcție de nevoile tale.

Ce ar însemna succesul în antreprenoriat pentru tine?

Pentru mine succesul înseamnă să creez produse și servicii, iar acestea să fie folosite de milioane de oameni, să fie utile.

Care au fost momentele care ți-au oferit cea mai multă satisfacție în calitate de antreprenor?

Atunci când am văzut că ideile mele funcționează, mi-am dat seama că pot crea mult mai mult de atât.

Cum arată antreprenorul ideal pentru tine?

Nu cred că există un antreprenorul ideal, dar ar fi interesantă o combinație între Jack Ma (fondatorul Alibaba Group, n.a.), Jeff Bezos (fondatorul Amazon.com, Inc., n.a.) și Elon Musk (fondatorul Tesla Motors, Inc., n.a.).

Ce sfaturi ai oferi tinerilor care doresc să se lanseze în antreprenoriat?

Să se lanseze cât mai repede. Nu există un moment perfect pentru a începe. Dacă aștepți acel „perfect timing”, nu vei începe niciodată. Just do it!

Categories:

Tags:

No responses yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Comentarii recente