Cincisprezece participări au fost înregistrate la cea de-a doua ediție a concursului de idei de afaceri „GoBiz” organizat de către Societatea Antreprenorială Studențească a Academiei de Studii Economice din București (SAS) joi, 15 noiembrie 2018, începând cu ora 12, în sala 4202 din Clădirea Victor Slăvescu (Calea Griviței 2-2A).

Concursul, destinat studenților care au o pasiune pentru antreprenoriat sau care doresc să își deschidă propria afacere, este conceput ca o rampă de lansare (ori de motivare) pentru cei care intenționează să își facă propriul business. Concursul are formatul unui „pitch day”, fiecărei idei de afaceri (studenții putându-se înscrie individual, în pereche sau în echipă de trei) fiindu-i alocate patru minute pentru prezentarea pitch-ului și alte trei minute de întrebări și răspunsuri cu membrii juriului, care, anul acesta, a fost compus din Ioan-Vlăduț Nuțu (YES Academy – training&teambuilding), Alex M. Dascălu (Founder Institute Bucharest), Iulian Șerban (Internal Trainer, Tymbark Romania/Maspex România) și Alexandru Bogățoiu (Specialist Resurse Umane, Tymbark Romania/Maspex România).

 

Deschiderea oficială și categoriile IT&Tech și Antreprenoriat Social

Concursul a fost deschis de cuvântul doamnei prof. univ. dr. Mihaela-Cornelia Dan, coordonatorul SAS, care a început prin a le mulțumi studenților pentru înscrierea la concurs și juraților pentru disponibilitatea de a participa, după care a făcut o scurtă prezentare a conceptului din spatele concursului „GoBiz” și a experiențelor de anul trecut, de la prima ediție. Spre deosebire de acesta din urmă, ediția din anul 2018 a fost împărțită în trei categorii la care studenții și-au putut înscrie ideile: IT&Tech, Antreprenoriat Social, respectiv Open (secțiune deschisă pentru orice idee de afacere care nu se încadrează în primele două secțiuni).

După o scurtă prezentare a membrilor juriului, s-a trecut la expunerea ideilor de afaceri. Prima secțiune abordată a fost IT&Tech (organizată împreună cu organizația studențească Microsoft Student Partners ASE), gheața fiind spartă de Mihai Bălașa (FABIZ Engleză, anul al III-lea licență) cu proiectul unei aplicații mobile menite a valorifica oportunitățile comerciale ale clienților în raport cu marile lanțuri de vânzare. A urmat Grigoraș Mihnea Gîngioveanu Lupulescu (FABIZ Engleză, anul al II-lea masterat) cu „ARIN”, un sistem ce permite navigarea în interiorul clădirilor folosind realitatea augmentată, deosebirea față de GPS-urile tradiționale fiind făcută de interfața bazată pe RA, în pitch deck găsindu-și loc și un mic videoclip demonstrativ. Al treilea la rând a fost Cătălin Iordache (CSIE, anul al III-lea licență) cu „Sunt ceea ce mănânc”, o aplicație mobilă Android&iOS cu ajutorul căreia să fie posibilă scanarea codului de bare al produselor comercializate în România pentru a-i oferi utilizatorului detalii despre tabelul nutrițional, evidențierea alergenilor și a ingredientelor posibil periculoase. Cu ajutorul aplicației, utilizatorii și-ar putea monitoriza caloriile zilnice, încurajându-se totodată și consumul de produse cât mai sănătoase prin funcția de recomandare „best buy” dintr-o anumită categorie.

Alexandru Nae (FABIZ Engleză, anul al II-lea) a prezentat conceptul „Virtual Reality Solutions”, oferind servicii de team-building în mediul virtual, personalizate în funcție de nevoile clientului. Nu în ultimul rând, tot la secțiunea IT a participat și echipa formată din Ioana-Andreea Sima și Ioana-Andreea Căpățînă (FABIZ Germană, anul al II-lea licență), cu ideea „Smart Tattoo”, prin care încearcă să ofere proiecție digitală a tatuajelor pe piele, astfel încât clienții să poată decide mai ușor dacă doresc sau nu respectivul tatuaj.

La categoria Antreprenoriat Social au participat doar două idei. Amalia-Maria Popescu și Andrei-Marius Marinescu (FABBV, anul I licență) au adus cu ei și o mostră a produsului pe care ar dori să îl comercializeze. „V-Tech” este ideea unei firme care să se ocupe de producția de stâlpi de iluminat denumiți „Green Light”, a căror caracterisitci ar fi alimentarea pe bază de energie solară și purificarea aerului cu ajutorul unui sistem inovator de alge, reprezentând o alternativă pentru combustibilii fosili. Nicoleta-Alexandra Vrăbiescu (Marketing, anul I) a prezentat „Biopolis”, o seră de legume care ar urma să funcționeze în Hârșova și ai cărei angajați ar urma să fie persoanele asistate social, astfel încât scopul afacerii ar consta atât în generarea de profit, cât și în crearea de oportunități pentru persoanele amintite.

 

Secțiunea Open

La secțiunea Open au participat opt idei, prima expusă aparținându-i Ralucăi Adam (FABIZ Engleză, anul al III-lea licență), „Speaking Flowers” fiind o florărie online bazată pe o interfață de aplicație Android&iOS cu ajutorul căreia clienții își pot configura singuri buchetul de flori care, ulterior, va fi livrat de la punctul de împachetare la punctul de destinație prin intermediul unor curieri pe bicicletă, dorindu-se ca, inițial, afacerea să înceapă în București. A urmat Andrei Anghel (EAM, anul I) cu „ANG Detailing”, o firmă de „detailing” (polish) auto, concept izvorât, la fel ca majoritate din concurs, din proprie pasiune. Andrei Mădălin Bădică (REI, anul I) și Teodor Iulian Badea (Marketing, anul I) au prezentat împreună „Cultura de trufe”, o afacere ce vizează plantarea de puieți micotizați de alun în vederea obținerii unei culturi de trufe albe după o perioadă de trei până la patru ani. Georgiana Bangălă (FABIZ Engleză, anul al II-lea) și-ar dori deschiderea unei spălătorii auto de tip self-wash în care clientul să vină și să își curețe singur mașina, monetizarea făcându-se prin fise de 3 lei bucata a câte două minute. Spălătoria, „GB-CarWash”, ar urma să fie deschisă în localitatea natală, care ar permite un flux mare de clienți mulțumită apropierii de un oraș important al țării.

Antoniu Gribincea, Ovidiu Lungan și Andrei Mircu (Marketing, anul I licență) au prezentat „uDeal”, o agenție de publicitate care să se ocupe de promovarea clienților B-2-B, pe când Lucian Pitic și Vlad Constantin (FABIZ Engleză, anul al II-lea), inspirându-se din popularitatea tonomatelor cu alimente, ar dori să încerce „Tonomatul de rechizite”, care să fie amplasat în clădirile diferitelor instituții de învățământ superior și chiar în sedii de companii multinaționale și să ofere, la vânzare, rechizite de care studenții ori angajații au nevoie, dar pe care, din diferite motive, nu le au la ei. Camelia Negrea (FABIZ Germană, anul al III-lea) ar dori ca, după finalizarea studiilor universitare, să își lanseze o companie cu profil agricol care să producă biomasă (peleți și brichete pe bază de paie) care să servească la încălzirea locuințelor.

În fine, Gabriel-Cristian Săraru (FABIZ Engleză, anul al II-lea) ar dori să își transforme pasiunea pentru povești într-un gigantic joc de Escape Room care să fie găzduit de un hotel tematic. Primul joc ar fi cel al Legendei lui Dracula, dar, în timp, hotelul ar putea găzdui și alte povești care să stea la baza unor jocuri mai scurte sau mai lungi ca durată, în funcție de solicitările clienților.

 

O rețetă de succes

După prezentarea tuturor ideilor, juriul s-a retras pentru a delibera asupra punctajelor, acestea fiind acordate conform următoarelor criterii de evaluare, fiecare având o valoare maximă de 20 de puncte – C1: Noutatea ideii de afaceri şi inovaţie, C2: Fezabilitatea și aplicabilitatea ideii de afaceri, C3: Potenţialul de creştere al ideii de afaceri (scalabilitatea), C4: Prezentarea pitch-ului , C5: Susținerea ideii de afaceri prin răspunsurile oferite în cadrul sesiunii de întrebări. În același timp, fiecare membru al juriului a avut dreptul să acorde o apreciere specială pentru ideea care l-a impresionat cel mai mult.

Cele mai bune idei în funcție de punctajele obținute au fost răsplătite cu premii în bani și cu o participare gratuită la tabăra de antreprenoriat organizată la Moieciu de Sus între 22 și 25 noiembrie 2018. Și după această ediție a concursului de idei de afaceri „GoBiz” impresiile au fost îmbucurătoare, dorindu-se permanentizarea acestui eveniment ca o tradiție care să dăinuie și în anii viitori.

 

Concursul de idei de afaceri „GoBiz 2018”

15 noiembrie 2018

Orele 12:00 – 16:00 (4h)

Sala 4202, Clădirea Victor Slăvescu, Calea Griviței 2-2A

Album foto disponibil AICI

Categories:

Tags:

No responses yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Comentarii recente